Sabtu, 26 Oktober 2013

FANATIK PENDOSA

Kefanatikan boleh dikenal ketika pendosa membela kefasadan dari kelompoknya walaupun terdapat kebaikan yang dilakukan dari kelompok yang lain tetapi ketika seseorang dengan santun mencintai kelompoknya dalam keadaan benar bukan menyokong perlakuan zalim sehingga membawa kelompoknya jauh dari dasar ajaran Rasul s.a.w maka itu sesuatu yang dipandang mulia.

Sangat patut untuk kita menyetujui rasa kebosanan dan tidak wajar merelakan segala tindakan yang memanipulasikan sesuatu hak umum, contohnya 'Al-Islam' yang sering dicuri jasadnya demi sebuah kepentingan lebih-lebih lagi secara radikal lalu menjadi takfir, hobi laknat melaknat, zikir menghukum sesat bagi yang tidak sealiran...

Sikap tidak menghargai kebersamaan tujuan atau kepelbagaian konsep pemahaman patut dibungkus sekemas-kemasnnya untuk dihumban di lurah curam yang bahaya malahan jika tajam itu lebih bagus demi mendatangkan malapetaka kepadanya dalam usaha membangun kecenderungan yang bermanfaat atau setidak-tidaknya berpalinglah dari pertikaman lidah samada melalui debat diruang maya atau dimana sahaja kita berada.


Sementara begitu banyak pemilik laman sosial pelbagai latar belakang sibuk menyebar kata 'Saya Berbangga Menjadi Muslim' saya pula tidak berbangga dilahirkan sebagai seorang Muslim,
tetapi saya berserah diri dengan keIslaman saya sesuai dengan nilai Qur'ani, Surah Al-Hamd Ayat 5, Surah An-Nisaa' Ayat 36.
Agama adalah seperti kemaluan, perlu dilindungi bukan dibangga kata depan khalayak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Konsep fikir yang berakar umbi ajaran yang benar. Aspirasi pencerahan pemikiran melalui ilmu, pembinaan idealisme serta aktivisme dan bimbingan yang komited kepada masharakat. Dibangun atas dasar peduli kekitaan, cinta dan harmoni serta memelihara kemuliaan manusia. ‘Izzah umat hanya akan dicapai jika Islam diamalkan selengkapnya.

Tiada Hak Cipta Dalam Islam. Mohon Sebar Luas Tulis Ayat Komrad Rakyat, Cuma Nyatakan Sumber Anda Bagi Memudahkan Rujukan. Saya Juga Mengharapkan Agar Teman-teman Tidak Melupakan Saya, Seorang Durjana Dan Lalai Ini Dengan Do'a-do'a Kebaikan. Moga Diredhai Tuhan. Terima Kasih Sebanyaknya..!
Wadah penulisan maya demi menyebar dan membudayakan kebenaran serta memberi kesedaran sekaligus pemangkin kebangkitan kepada massa. Komrad Rakyat menyokong kebebasan, keadilan sosial, sikap hormat dan kesaksamaan massa sekaligus menentang segala bentuk penindasan, rasuah, ketidakadilan dan prejudis merangkumi perkara-perkara agama, politik dan sosial.