Ahad, 19 Ogos 2012

LEBARAN HARI INI



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim,
Allahumma Shalli 'ala Mohammed Wa Aale Mohammed.

Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar wa Lillahil Hamd..!

"Membelai jiwa tercium aroma cinta
Bayang-bayang rindu Ramadhan mula hiasi beranda
Warna-warna canda pahala yang jauh disana
Terngiang suara Qari merdu membisikkan kata
Penuhi ruang angkasa jiwa bertakbir Raya
Harapan insan menimbus becak dosa"

Buat para teman seperjuangan, saudara mara, sahabat handai, rakan taulan & kenalan yang dikasihani. Rasulullah s.a.w didalam 1 riwayat menceritakan bahawa dengan perginya Ramadhan seolah-olah musibah buat umat, ini kerana Ramadhan adalah bulan yang penuh keberkatan maghfirah dan keampunan Allah untuk mengadap ke hadrat-Nya.

Oleh itu saya manfaatkan detik 1 Syawal 1433H ini dengan mengucapkan Selamat Hari Raya ‘Eidul Fitr. Maaf Zahir dan Batin atas khilaf serta dosa.

Taqabballahu Minna Wa Minkum Wa Ja’alana Minal ‘Aidin Wal Faizin

... Semoga Allah menerima (puasa) kita dan menjadikan kita kembali (dalam keadaan suci) dan termasuk orang-orang yang mendapat kemenangan ...

- Mushthafa Kamal (Komrad Rakyat) & seisi keluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Konsep fikir yang berakar umbi ajaran yang benar. Aspirasi pencerahan pemikiran melalui ilmu, pembinaan idealisme serta aktivisme dan bimbingan yang komited kepada masharakat. Dibangun atas dasar peduli kekitaan, cinta dan harmoni serta memelihara kemuliaan manusia. ‘Izzah umat hanya akan dicapai jika Islam diamalkan selengkapnya.

Tiada Hak Cipta Dalam Islam. Mohon Sebar Luas Tulis Ayat Komrad Rakyat, Cuma Nyatakan Sumber Anda Bagi Memudahkan Rujukan. Saya Juga Mengharapkan Agar Teman-teman Tidak Melupakan Saya, Seorang Durjana Dan Lalai Ini Dengan Do'a-do'a Kebaikan. Moga Diredhai Tuhan. Terima Kasih Sebanyaknya..!
Wadah penulisan maya demi menyebar dan membudayakan kebenaran serta memberi kesedaran sekaligus pemangkin kebangkitan kepada massa. Komrad Rakyat menyokong kebebasan, keadilan sosial, sikap hormat dan kesaksamaan massa sekaligus menentang segala bentuk penindasan, rasuah, ketidakadilan dan prejudis merangkumi perkara-perkara agama, politik dan sosial.